REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Zespołu Szkół nr 5 im. Jadwigi Markowej w Rudzie Śląskiej
ROZDZIAŁ I
ZAKRES DZIAŁANIA I ZASADY FUNKCJONOWANIA
1. Zespół Szkół nr 5 im. Jadwigi Markowej działa na mocy Ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r. z późniejszymi zmianami), Rozporządzenia MEN z 21maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół(DZ.U. nr. 61 poz.624 z późniejszymi zmianami).
2. Zespół Szkół zwany dalej Szkołą jest jednostką organizacyjną Miasta Ruda Śląska
Rozdział II
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SZKÓŁ NR 5 IM. JADWIGI MARKOWEJ
Działalnością Szkoły kieruje dyrektor przy pomocy wicedyrektora szkoły, innych
pracowników odpowiedzialnych za wykonywanie powierzonych im zadań oraz Rady
Rodziców w zakresie jej kompetencji.
W czasie nieobecności dyrektora, Szkołą kieruje wicedyrektor.
Rozdział III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
1. Organami szkoły są:
- dyrektor szkoły,
- rada pedagogiczna ( pracownicy pedagogiczni),
- rada rodziców,
- samorząd uczniowski
2. Strukturę organizacyjną Szkoły tworzą następujące stanowiska pracy:
- dyrektor,
- wicedyrektor,
- kierownik szkolenia praktycznego
- pracownicy pedagogiczni,
- pracownik służby BHP
- biblioteka
- pedagog szkolny
- psycholog
- pielęgniarka szkolna
- pracownicy administracyjni:
- sekretarz
- główny księgowy
- kierownik gospodarczy
- pomoc administracyjno-biurowa
- pracownicy obsługi:
- woźny
- dozorca
- sprzątaczka
- konserwator
Rozdział IV
ZAKRES DZIAŁANIA I KOMPETENCJE
1. Podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska dokonuje:
- w zakresie spraw organizacyjno-administracyjnych dyrektor Szkoły.
Dyrektor:
Dyrektor szkoły:
- Sprawuje nadzór nad kontrola zarządczą
- planuje, organizuje i nadzoruje działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą szkoły
- zapewnia warunki do realizacji zadań szkoły
- reprezentuje szkołę na zewnątrz
- kształtuje twórczą i życzliwą atmosferę pracy i nauki w szkole
- zwołuje posiedzenia rady pedagogicznej
- realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji
- przedstawia radzie pedagogicznej do zatwierdzenia projekty planów finansowych, planów
- pracy
- szkoły, wyniki klasyfikacji i promocji uczniów oraz propozycje innowacji i eksperymentów
- pedagogicznych, składa radzie pedagogicznej okresowe sprawozdania z ich wykonania
- zatwierdza szkolne zestawy programów nauczania
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi
- odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie
- przydziela nauczycielom, w uzgodnieniu z radą pedagogiczną, prace i stałe
- zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowe płatne zajęcia dydaktyczne,
- wychowawcze i opiekuńcze
- ustala po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej organizację pracy szkoły,
- zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
- wstrzymuje uchwały rady pedagogicznej niezgodne z przepisami prawa.
- wydaje zarządzenia w sprawach związanych z bieżącą działalnością dydaktyczno –
- wychowawczą i organizacyjną szkoły.
- Dyrektor sprawuje nadzór pedagogiczny i dokonuje oceny pracy nauczycieli. Przedstawia
- radzie pedagogicznej, dwa razy w roku, ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru
- pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.
Dyrektor zapewnia bezpieczne warunki pracy wszystkim zatrudnionym i nauki wszystkim
uczniom.
Dyrektor sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju
psychofizycznego.
Dyrektor sprawuje kontrolę wypełniania obowiązku szkolnego przez młodzież
a w szczególności:
- prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego
- wyraża zgodę na indywidualny tok nauczania po zasięgnięciu opinii poradni
psychologiczno pedagogicznej
podejmuje decyzje w sprawie:
· spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą, oraz określa jego warunki.
Dyrektor szkoły wyraża zgodę w sprawie
- przeniesienia ucznia do innej klasy
- Dyrektor zapewnia nauczycielom pomoc w realizacji ich zadań oraz doskonaleniu zawodowym
- realizuje zadania związane z oceną pracy nauczycieli oraz oceną ich dorobku
- zawodowego
- zapewnia warunki do prawidłowego odbywania stażu i zdobywania stopni
- awansu zawodowego.
- Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i
- pracowników niebędących nauczycielami:
- zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników szkoły
- powołuje i odwołuje pracowników na stanowiska kierownicze, zgodnie
z przepisami szczegółowymi oraz określa zakres ich obowiązków i czynności
- przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i innym
- pracownikom szkoły
- występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach
- odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych
pracowników szkoły
- przyznaje dodatki motywacyjne nauczycielom i premię innym pracownikom szkoły
- zgodnie z regulaminem ich przyznawania
- administruje funduszem świadczeń socjalnych, zgodnie z ustalonym regulaminem.
Dyrektor szkoły wyraża zgodę, po uzyskaniu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców, na
podjęcie na terenie szkoły działalności stowarzyszeń i organizacji, których celem
statutowym jest działalność rozszerzająca i wzbogacająca formy działalności szkoły.
Dyrektor szkoły w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, radą
rodziców i samorządem uczniowskim.
Dyrektor wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
Wicedyrektor:
Podlega bezpośrednio dyrektorowi szkoły.
Do podstawowych obowiązków i kompetencji wicedyrektora należy:
- Organizowanie , nadzorowanie nad prawidłową realizacja przebiegu egzaminów maturalnych,
- Opracowanie losów absolwentów
- Opracowanie harmonogramu dyżurów nauczycielskich.
- Organizowanie zastępstw doraźnych i długoterminowych.
- Rozliczanie miesięczne nauczycieli z wykonanych zastępstw.
- Prawidłowa współpraca z Kuratorium Oświaty
- Hospitowanie zajęć lekcyjnych i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli według planu hospitacji Szkoły.
- Koordynowanie całości spraw pedagogicznych w szkole
- Kontrola dokumentacji szkolnej (dzienniki lekcyjne, arkusze ocen)
- Opracowanie całokształtu zagadnień związanych z naborem do szkoły
- Nadzór i koordynacja w układaniu podziału godzin
- Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z przebiegiem egzaminów poprawkowych i
- klasyfikacyjnych
Kierownik szkolenia praktycznego
Podlega bezpośrednio dyrektorowi szkoły. Do podstawowych obowiązków i kompetencji kierownika szklenia praktycznego należy:
- Uzgadnianie z podmiotem przyjmującym uczniów na praktyki, umowy i odpowiadanie za
- przygotowanie odpowiedniej liczby miejsc dla wszystkich uczniów.
- Przygotowanie harmonogramu praktyk zawodowych
- Wizytowanie uczniów na praktykach zawodowych i prowadzenie arkuszy spostrzeżeń
i uwag nt jakości odbywanych przez uczniów praktyk ,
- Wykonywanie innych doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Zespołu.
- Prowadzenie dokumentacji wynikającej z nadzoru pedagogicznego szkoły nad przebiegiem praktycznej nauki zawodu oraz praktyk zawodowych.
- Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z przebiegiem egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.
Pracownicy Pedagogiczni:
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
- zatwierdzanie planów pracy szkoły
- podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli
- podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów
- zatwierdzenie wniosków wychowawców klas i kierownictwa szkoły w sprawie przyznawania uczniom nagród i wyróżnień
- ustalenie i zatwierdzenie , po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców szkolnego zestawu
- programów nauczania oraz szkolnego zestawu podręczników, które Dyrektor podaje do wiadomości w ustalonym terminie.
Rada Pedagogiczna opiniuje :
- organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
- wnioski dyrektora szkoły o przyznanie nauczycielom odznaczeń i innych wyróżnień
- propozycje dyrektora szkoły w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w
- ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych,
- opiekuńczych i wychowawczych
- dopuszczenie do użytku i włączenie do szkolnego zestawu programów nauczania programu
- samodzielnie opracowanego przez nauczyciela szkoły(program autorski)
- propozycje Dyrektora szkoły dotyczące kandydatów do powierzenia im funkcji
- kierowniczych
- ocenę pracy dyrektora Zespołu
- projekt planu finansowego szkoły
Pedagog szkolny
- udziela uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych na tle niepowodzeń szkolnych
- przeciwdziała skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci
- udziela porad rodzicom i nauczycielom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych
- koordynuje prace z zakresu profilaktyki wychowawczej i zdrowotnej
- dokonuje okresowych analiz sytuacji wychowawczej w szkole
- systematycznie prowadzi dokumentację swojej działalności wynikającej z odrębnych przepisów
- współpracuje z instytucjami świadczącymi pomoc terapeutyczną, psychologiczną
i wychowawczą
- pomaga wychowawcom klas w pracy wychowawczej
- organizuje zajęcia z zakresu profilaktyki
Pedagog szkolny w szczególności:
· rozpoznaje warunki życia uczniów z trudnościami w nauce
· organizuje opiekę i pomoc materialną dla uczniów
· kieruje uczniów z rodzin problemowych do Ośrodka Pomocy Społecznej i innych
instytucji
· kontroluje realizację obowiązku nauki
· w uzasadnionych przypadkach ma prawo, w porozumieniu z dyrektorem szkoły,
· występować z wnioskami do sądu rodzinnego i opiekuńczego, reprezentowania szkoły
· przed tym sądem oraz współpracy z kuratorem.
Psycholog
- Prowadzenie indywidualnego doradztwa i wsparcia uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi
- Doradztwo i interwencja w sytuacjach kryzysowych
- Udzielanie pomocy w eliminowaniu napięć pojawiających się na tle niepowodzeń szkolnych
- Prowadzenie mediacji w sytuacjach konfliktowych powstałych w szkole
- Wstępna diagnoza sytuacji wychowawczej uczniów oraz organizowanie pomocy uczniom i jego rodzinie
- Podejmowanie działań w celu motywowania uczniów do nauki i zapobiegania wagarom
- Prowadzenie grupowych zajęć socjoterapeutycznych i profilaktycznych (np. z zakresu przeciwdziałania agresji, profilaktyki uzależnień, integracji zespołów klasowych, zapobiegania konfliktom) zgodnie z zapotrzebowaniem szkoły
- Doradztwo w zakresie wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia
- Doradztwo wychowawcze
- Pomoc w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych
- Udzielanie informacji o możliwościach specjalistycznej pomoc psychologiczno-pedagogicznej w środowisku lokalnym
- Prowadzenie warsztatów lub prelekcji zgodnie z zapotrzebowaniem rodziców
- Współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.
- Doradztwo dla nauczycieli, wychowawców klas w obszarze rozwiązywania problemów wychowawczych uczniów
- Wspieranie w realizacji programów wychowawczych i profilaktyki
Nauczyciel bibliotekarz
- gromadzi, zgodnie z potrzebami czytelników, zbiory biblioteki, dokonując ich
- ewidencji oraz opracowania bibliotecznego
- gromadzi czasopisma, zbiory specjalne
- udostępnia zbiory biblioteki w formie wypożyczeń indywidualnych oraz
wypożyczeń do klas
- rozbudza i rozwija potrzeby czytelnicze uczniów związane z nauką
i indywidualnymi zainteresowaniami
- udziela informacji bibliotecznych, bibliograficznych i tekstowych, informuje o
- nowych nabytkach lub książkach szczególnie wartościowych
- udziela pomocy nauczycielom w ich pracy dydaktycznej,
- przeprowadza analizy stanu czytelnictwa
- opracowuje roczne plany pracy biblioteki, uwzględniając wnioski nauczycieli,
wychowawców
- dokonuje selekcji materiałów zbędnych lub zniszczonych, prowadząc odpowiednią
dokumentację
- współuczestniczy w realizacji zajęć dydaktycznych szkoły,
- realizuje zadania wynikające z programu wychowawczego i profilaktyki szkoły
Pielęgniarka szkolna
Do zadań pielęgniarki szkolnej należy:
- wykonanie i interpretowanie testów przesiewowych
- współpraca lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej, do których zadeklarowani są uczniowie objęci jej opieką i organizowanie profilaktycznych badań lekarskich
- kierowanie postępowaniem poprzesiewowym oraz sprawowanie opieki pielęgniarskiej nad uczniami z dodatnimi wynikami testów
- czynne poradnictwo uczniów
Pracownicy administracyjni:
Podlegają bezpośrednio dyrektorowi szkoły.
Do zadań kierownika gospodarczego, bezpośrednio podlegającego dyrektorowi szkoły, należy:
- sporządzanie zapotrzebowań i zakupów artykułów biurowych, środków czystości, sprzętu szkolnego i innych,
- prowadzenie spraw związanych z remontami w szkole (przetargi, dokumentacja),
- nadzorowanie pracy pracowników obsługi,
- współpraca z sekretariatem szkoły (sprawy zaopatrzenia sekretariatu w artykuły biurowe, druki i inne),
- współpraca z głównym księgowym (zakupy i ich rozliczenia, uzgadnianie ksiąg inwentarzowych i planów zakupów i wydatków).
- prowadzenie spraw osobowych pracowników,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i informacyjnej,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników,
- archiwizowanie określonych danych (kadrowych, administracyjnych),
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników administracji i obsługi,
- współpraca z zastępcą dyrektora (arkusz organizacyjny szkoły, dane personalne pracowników szkoły, organizacja techniczna pracy szkoły),
- wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora Szkoły,
- opracowanie i przeprowadzanie procedur dotyczących zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami
Do zadań głównego księgowego, bezpośrednio podlegającego dyrektorowi szkoły, należy:
- prowadzenie rachunkowości szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie operacji gospodarczych, sporządzanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
- koordynowanie i nadzorowanie pracy księgowości,
- dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywana budżetu oraz innymi będącymi w dyspozycji szkoły,
- sporządzanie planów i sprawozdań z wykonania budżetu,
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej oraz zapobieganie nadużyciom i niegospodarności poprzez sprawowanie kontroli wewnętrznej,
- sprawowanie nadzoru nad inwentaryzacją środków trwałych, sprzętu szkolnego oraz rozliczanie inwentaryzacji,
- współpraca z kierownikiem gospodarczym (sprawy planów remontów, zakupów, naliczeń czynszów, książki inwentarzowe i inne),
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Szkoły
- opracowanie kart ryzyka w zakresie ekonomicznym i działań finansowych
ZAKRES CZYNNOŚCI SEKRETARZA SZKOŁY
w Zespole Szkół nr 5 im. Jadwigi Markowej
Sekretarz szkoły podlega bezpośrednio dyrektorowi szkoły.
Do zakresu obowiązków sekretarza szkoły należy:
Nadzór nad prowadzeniem ewidencji uczniowskiej i wszelkiej korespondencji w tym zakresie.
- Wystawianie i prowadzenie ewidencji legitymacji i indeksów.
- Prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu świadectw szkolnych.
- Prowadzenie ewidencji stanu klas.
- Prowadzenie ewidencji absolwentów.
- Prowadzenie ewidencji zwolnień uczniów z zajęć wychowania fizycznego.
- Wystawianie zaświadczeń dla uczniów.
- Sporządzanie sprawozdań uczniowskich.
- Wystawianie duplikatów świadectw i zaświadczeń dla absolwentów.
- Prowadzenie archiwum uczniowskiego.
- Prowadzenie naboru do klas pierwszych – obsługa programu rekrutacyjnego.
- Wydawanie i odbieranie nauczycielom za pokwitowaniem arkuszy ocen.
- Udostępnianie na miejscu nauczycielom akt uczniowskich.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z ubezpieczeniem uczniów od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Bieżące uzupełnienie danych uczniów.
- Pilnowanie by wszystkie pisma były terminowo załatwiane.
- Dostarczanie poczty do podpisu dobrze przygotowanej.
- Prowadzenie segregatorów korespondencyjnych.
- Przyjmowanie i nadawanie telefonogramów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej.
- Obsługa interesantów, udzielanie informacji.
- Przechowywanie i nadzór nad używaniem pieczęci urzędowych.
- Wykonywanie czynności zleconych przez dyrektora szkoły.
- Obsługa kancelaryjna szkoły,
- Prowadzenie spraw uczniowskich (zaświadczenia, legitymacje, duplikaty świadectw),
- Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i informacyjnej w zakresie spraw uczniowskich i dydaktycznych,
- Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji szkolnej,
- Obsługa urządzeń techniki biurowej (komputer, kserograf, telefon i inne),
- Współpraca z zastępcą dyrektora (sprawy uczniowskie i nauczycieli),
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Szkoły.
Do zadań księgowej należy:
- naliczanie wynagrodzeń pracowników szkoły- obsługa programu płacowego QWARK tj.
- sporządzanie listy wypłat z podziałem na nauczycieli i pracowników administracji i obsługi na podstawie aktualnych danych oraz innych zmian dostarczanych przez sekretariat szkoły (potrącenia PKZP, zestawienia godzin ponadwymiarowych, godziny nocne, premie)
- prowadzenie na bieżąco kart zasiłkowych pracowników, kart wynagrodzeń
- wystawianie zaświadczeń o zarobkach
- sporządzanie sprawozdań do GUS
- prowadzenie rozliczeń z ZUS tj. deklaracje DRA, RCA, RZA, RSA, raporty RMUA, naliczanie zasiłków chorobowych – obsługa programu ZUS Płatnik
- obsługa bankowości internetowej
- przelewy płac nauczycieli, pracowników administracji, obsługi
- przelewy za faktury oraz inne zobowiązania szkoły
- rozliczanie z Urzędem Skarbowym
- naliczanie i odprowadzanie zaliczki na podatek dochodowy
- sporządzanie deklaracji PIT
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi szkoły z zakresu obiegu dokumentacji
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych w tym bieżące śledzenie zmian prawnych dotyczących przydzielonego zakresu działania
- należyte przechowywanie dokumentów oraz zabezpieczenie ich przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub zaginięciem
- bieżące informowanie dyrektora szkoły o trudnościach, względnie zahamowaniach w wykonywaniu przydzielonych prac
- zachowanie tajemnicy służbowej
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i bieżące rozliczenie stanów
Do zadań pracowników obsługi
- bezpośrednio podlegających kierownikowi gospodarczemu, należy:
- wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem czystości w pomieszczeniach na powierzonym odcinku pracy,
- oszczędne gospodarowanie przydzielonymi środkami czystości,
- obsługa powierzonego sprzętu i przestrzeganie przepisów bhp,
- konserwowanie powierzonych urządzeń i sprzętu,
- wykonywanie czynności związanych z naprawami sprzętów szkolnych, urządzeń szkolnych i ich konserwacja,
- współpraca z kierownikiem gospodarczym (harmonogram pracy, zakresy czynności, bhp, sprawy kadrowe),
- wykonywanie innych zadań i prac zleconych przez kierownika gospodarczego i Dyrektora Szkoły.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW WOŹNEJ
Woźna podlega bezpośrednio specjaliście ds. kadrowych, sekretarzowi szkoły oraz kierownikowi gospodarczemu.
Godziny pracy woźnej są zgodne z harmonogramem pracy, który znajduje się na portierni, pomieszczeniu socjalnym i sekretariacie.
Zakres obowiązków zmierzających do utrzymania czystości i porządku przez woźną obejmuje następujące prace:
- Sprzątanie codziennie po każdej przerwie:
- sprzątać korytarze w całej szkole,
- codziennie wymyć i wydezynfekować toalety w całym budynku
- codziennie sprzątać w salach wyznaczonych przez osoby przełożone,
- na bieżąco pilnować czystości w szkole,
- w razie potrzeby sprzątać klasy i pracownie,
- w sezonie jesienno zimowym obsługa szatni dla uczniów.
2. Podczas ferii i wakacji sprzątać wraz ze sprzątaczkami:
· wg potrzeb szkoły,
· mycie okien,
· porządkowanie piwnic i innych pomieszczeń gospodarczych szkoły zgodnie z zaleceniami dyrektora.
3. Doręczanie i odbiór korespondencji do/z instytucji z którymi współpracuje Szkoła.
4. Z powodu szczególnych potrzeb (nieobecności portierów ze względu na zwolnienia lekarskie, urlopy itp.) przewiduje się pracę w charakterze portiera w niedziele i święta. W zamian za wykonaną pracę w dni ustawowo wolne zakład udzieli dnia wolnego w innym terminie.
5. Wykonywanie innych poleceń i prac nie wymagających szczególnej wiedzy i umiejętności fachowych zleconych przez przełożonych
Obowiązki dozorcy
Do podstawowych obowiązków portiera należy:
- Dbać aby osoby obce i niepowołane nie przebywały na terenie obiektu i w budynku szkoły.
- Legitymować osoby obce wchodzące do szkoły.
- Utrzymywać porządek na terenie całego obiektu przez cały rok.
- Utrzymywać w czystości portiernię.
- Klucze wydawać osobom tylko do tego upoważnionym.
- Bramy w razie potrzeby otwierać i zamykać osobiście.
- Dopilnować, aby nikt nie wynosił ze szkoły niczego co jest własnością szkoły.
- Codziennie sprzątać teren wokół budynku oraz plac od strony podwórka.
- Zimą odśnieżać schody, chodniki i teren wokół szkoły oraz posypywać piaskiem.
- Dbać aby przez całą zimę chodniki i schody były bezpieczne dla przechodniów.
- W razie potrzeby malować, naprawiać i odnawiać sprzęt szkolny i pomieszczenia szkolne wg wskazań dyrektora szkoły.
- Okresowe sprzątanie w wyznaczonym przez specjalistę ds. kadrowych, sekretarza szkoły oraz kierownika gospodarczego rejonie – mycie korytarzy i schodów.
- Portier jest zobowiązany wykonywać wszystkie bieżące polecenia przełożonych.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW KONSERWATORA
Zakres obowiązków zmierzających do utrzymania porządku w obiekcie przez konserwatora obejmuje następujące prace:
- Dokonywanie codziennego przeglądu pomieszczeń szkolnych i wokół budynku celem zauważania usterek mogących zagrażać bezpieczeństwu młodzieży i pracowników.
- Dokonywanie sporadycznego szklenia szyb, uszczelniania okien naprawy zamków okiennych i drzwiowych.
- Konserwacja i naprawa sprzętu szkolnego (sklejanie, malowanie itp.)
- Dokonywanie codziennych przeglądów pomieszczeń sanitarnych, usuwanie natychmiastowe zauważonych usterek, uzupełnianie brakujących elementów.
- Natychmiastowe usuwanie drobnych uszkodzeń w instalacji elektrycznej jak: kontakty, przełączniki itp.
- Sprzątanie terenu wokół budynku oraz placu ze strony podwórka.
- Z powodu szczególnych potrzeb (nieobecności portierów ze względu na zwolnienia lekarskie, urlopy itp.) przewiduje się pracę w niedziele i święta w charakterze portiera. W zamian za wykonaną pracę w dni ustawowo wolne zakład udzieli dnia wolnego w innym terminie.
- W razie potrzeby kosić trawnik, przycinać krzewy i dbać o czystość i porządek na trawniku.
- Zimą odśnieżać schody, chodniki i teren wokół szkoły oraz posypywać piaskiem.
- Dbać aby przez całą zimę chodniki i schody były bezpieczne dla przechodniów.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły zleconych przez dyrekcję szkoły.
Do zadań służby bhp pełnionej przez inspektora ds. BHP, podlegającego bezpośrednio
dyrektorowi szkoły należy:
- sporządzanie bieżących i okresowych analiz stanu BHP uwzględniających obowiązujące normy
- kontrola stanu BHP, identyfikuje czynniki szkodliwe, ocena ryzyka i zagrożeń występujących w placówce,
- kompletowanie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy, uczestniczenie w zespole powypadkowym, prowadzenie rejestru wypadków
- występowanie z wnioskami o przeszkolenie określonych grup zawodowych,
- analizowanie zagrożeń pożarowych,
- występowanie do dyrektora z wnioskami i zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń
- opracowanie kart ryzyka w zakresie bezpieczeństwa i opieki
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W Zespole Szkół nr 5 im. Jadwigi Markowej zgodnie z Ustawą
funkcjonuje Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski, które działają na podstawie własnych regulaminów.
2. Porządek i rozkład czasu pracy pracowników , umożliwiający realizację zadań
3. statutowych, reguluje KN, Regulamin Pracy Zespołu Szkół nr 5 im. Jadwigi Markowej w oparciu o Kodeks Pracy oraz Statut.
4. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych
pracowników określają zakresy czynności.
5. Sprawy nie ujęte w Regulaminie Organizacyjnym regulowane są w drodze zarządzeń
wewnętrznych.